چطور از گوگل کیورد پلنر برای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنیم؟ | پلاس وب

چطور از گوگل کیورد پلنر برای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

قبلا آموزش های زیادی راجب سئو در پلاس وب منتشر کرده بودیم و همچنین در مقاله قبلی یاد گرفتیم که کیورد پلنر یک ابزار معرفی شده توسط گوگل است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این ابزار شما می‌توانید به تحقیق و بررسی کلمات کلیدی خود و رقیبان تان بپردازید و میزان جستجو برای کلمات کلیدی خود را بررسی نمایید. البته این فقط گوشه‌ای از کاربردهای خارق‌العاده این ابزار می‌باشد. حالا باید بدانید که چطور می‌توانید با کیورد پلنر به تحقیق کلمه کلیدی بپردازید و یا چگونه میتوان رقبا یا کلمات کلیدی آنها را مورد بررسی قرار داد! در ادامه با ما باشید تا به این آموزش جذاب بپردازیم. روش کار با ابزار کیورد پلنر گوگل
بعد از ورود به کیورد پلنر باید از سمت راست خود به دنبال گزینه tools باشید؛ سپس بر روی آن کلیک نموده و در تب PLANING روی Keyword planner کلیک نمایید. صفحه‌ای مانند تصویر زیر را خواهید داشت که دو باکس را پیش روی شما قرار میدهد.
در اینجا باید ببینید که هدف شما از ورود به کیورد پلنر چیست! آیا می‌خواهید کلمات جدیدی را پیدا کنید؟ و یا کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و تبلیغات را روی آن پیاده سازی کنید! شاید هم بخواهید عملکرد رقبای خود را مشاهده و بررسی کنید!
ما برای شروع باکس Discover new keywords را انتخاب می‌کنیم و کلمه کلیدی خود را در این قسمت وارد می‌کنیم. شما می‌توانید تا ده کلمه کلیدی را برای بررسی در این قسمت وارد کنید.
 ناگفته نماند در این قسمت باید location خود را انتخاب کنید؛ که به دلیل تحریم بودن ایران می بایست این گزینه را بر روی all location قرار دهید، زبان را نیز بر روی Persian تنظیم کنید.
بعد از انجام این کارها، باید روی گزینه GET RESULTS کلیک نموده تا بتوانید نتایج را مشاهده کنید. در این صفحه نتایج جستجو به صورت پیش‌فرض بر روی 12 ماه قرار دارد که شما می‌توانید آن را به راحتی تغییر دهید و زمان موردنظر خود را وارد نمایید. در قسمت Broad، کلماتی به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توان گفت با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند و ما می‌توانیم از آنها برای گسترش کلمات کلیدی خود، کمک بگیریم.
همچنین می‌توانید از بالای همان صفحه مطابق شکل، تعداد کلمات یافت شده را ببینید و آن‌ها را به وسیله فیلتر مرتب کنید. ویژگی ADD FILTER به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات خود را سفارشی‌تر کنید.
 برای مثال با انتخاب Avg. monthly searches می توانید میانگین جستجوهای ماهانه توسط کاربران را ببینید.
همچنین در ستون competition می‌توانید میزان رقابت برای کلمات کلیدی را بررسی کنید که به صورتlow و high تعریف شده است. در اینجا واژه low به این معنی‌ست که کلمه کلیدی شما در سطح آسانی قرار دارد و اگر واژه high در این قسمت درج شده بالعکس می‌باشد.
مسلما هرچقدر کلمات کلیدی ما سخت‌تر باشند ما به زمان بیشتری برای کسب رتبه نیاز داریم و رقابت در آن‌ها بسیار دشوارتر از کلمات آسان است. بعد از اینکه کلمات کلیدی سایت خود را بررسی نمودید، می‌توانید هرکدام از آنها را انتخاب نموده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه add keyword کلیک نمایید.
البته می‌توانید برای کلمات کلیدی خود، یک گروه ایجاد نموده و نام آن را به دلخواه انتخاب کنید. در اینجا ستون دیگری را میبینید که شامل 3 گزینه زیر می‌باشد. در اینجا broad match یعنی هر چیزی که مربوط به کلمات هستند Phrase match یعنی عبارت ما به‌صورت دقیق بررسی بشود Exact matchیعنی جستجو به‌صورت دقیق بررسی بشود
حالا بر روی  download keyword ideas کلیک کنید؛
خواهید دید که دو گزینه در مقابل شما قرار دارد. اولین گزینه یعنیCSV است؛ با انتخاب این گزینه، شما یک جدول اکسل از داده‌های خود را دارید که در قسمت دانلودهای خود می‌توانید آن را دریافت کنید.
در قسمتplan overview نیز می‌توانید گزارشاتی در مورد عبارات خود را مشاهده کنید.
برای مثال می‌توانید بررسی کنید که بیشترین سرچ برای این کلمه به چه صورت میباشد (از طریق تلفن همراه، لپ تاپ و …) و یا اگر بخواهید تبلیغاتی بر روی کلمات خود انجام دهید به چقدر بودجه نیازمند هستید. همچنین می‌توانید میزان ترافیک را بر روی کلمات خود بررسی کنید.
نتیجه‌گیری
با استفاده از گوگل کیورد پلنر به داده‌های زیادی دست پیدا میکنید که بسیار ارزشمند هستند و این امکان را به شما می دهند کلمات کلیدی بازار هدف خود را مشخص نمایید. البته که این مقاله تنها بخشی از دنیای بزرگ گوگل کیورد پلنر است و اگر بخواهید به تمام بخش‌های این ابزار مسلط شوید میتوانید کارهای شگفت‌انگیزی برای وب سایت خود انجام دهید و روز‌به‌روز سئو وب سایتتان را بهبود ببخشید. پس به مطالعه خود ادامه دهید و تبدیل به یک متخصص کیورد پلنر شوید. میتوانید سوالات خود را در مورد این مقاله با ما در میان کنید:)
  یک راه سریعتر » استفاده از دوره جامع تحقیق کلمه کلیدی پلاس وب توی این دوره تمام ترفند و رمز و رازی که پشت تحقیق کلمه کلیدی هست برای شما فاش میکنیم
آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته
اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.مشاهده
این مقاله رو از دست ندید :   پیدا کردن مخاطب هدف تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت در قزوین