چطور از برچسب عنوان به نفع سئو سایت‌مان استفاده کنیم

همه ما روزانه ساعات یا دقایقی را به فضای وب اختصاص میدهیم و نیازها و پرسش‌های خود را از حضرت گوگل می‌پرسیم او هم بدون هیچ چون و چرایی پاسخ سرچ‌های ما را میدهد. بعد از ظاهر شدن کلی عنوان و تیترهایی که در صفحه اول گوگل می‌بینیم یکی از آنها بدجوری به دل ما می‌نشیند و ما را وسوسه میکند که بر روی آن لینک کلیک کنیم. میدانید در اصل آن مقاله عنوان جذابی داشته و توانسته قاپ مارا بدزدد ما هم بدون معطلی بر روی آن کلیک میکنیم و گمان میکنیم که این لینک میتواند تمام نیاز مارا برآورده کند. این جادو نیست فقط یک عنوان جذاب است که نویسنده با هوش و تبهر خود و با استفاده از اصول عنوان نویسی اینکار را انجام داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بیاموزیم که چطور یک عنوان جنجالی بنویسید و سئو سایت تان را با افزایش تعداد کلیک کاربران از این رو به آن رو کنید!

در  واقع برچسب عنوان، یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است که اولین بار کاربر آن را در صفحات سرچ گوگل می‌بیند. به عبارت ساده‌تر تگ عنوان، خلاصه یا مفهومی کلی از محتوای آن صفحه میباشد. پس باید به گونه‌ای توصیفی و جذاب باشد تا بتواند افزایش نرخ کلیک را برای شما ایجاد نماید. (اگر مبتدی هستید هیچ جای نگرانی نیست چون ما پیش از این آموزش جامع افزایش نرخ کلیک را توضیح داده‌ایم.) برای مثال به تصویر زیر توجه کنید:

در اینجا عنوان آموزش سئو در مشهد از پلتفرم مانگو را می‌بینید که در عنوان خود اشاره مستقیمی به نحوه کار خود نموده و به‌صورت شفاف خدمات خود را به مخاطبان ارائه داده است. تاثیر برچسب عنوان در سئو چیست!

میتوان گفت عنوان یا تایتل (به انگلیسی: title) تاثیر بسیار زیادی روی نرخ کلیک یا همان CTR وب سایت شما دارد. عنوان شما اولین چیزی‌ست که مخاطب می‌بیند پس باید جذاب باشد. بهتر است کلمه کلیدی شما در تگ عنوان وجود داشته باشد و با انتخابی هوشمندانه آن کلمه کلیدی را توصیف کند. لازم نیست تعداد کاراکترهای شما بلند و طولانی باشد؛ اما باید مفهوم را برساند. همچنین باید بدانید که عنوان مقاله تاثیر زیادی در ظاهر  UX (تجربه کاربری) وب سایت شما دارد پس باید در انتخاب آن دقت کنید.

این مقاله رو از دست ندید :   پیدا کردن مخاطب هدف تولید محتوا

به یاد داشته باشید که همیشه باید تنها یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید برای مثال عنوانی با نام تلفن هوشمند و دوربین‌های دیجیتال درست نیست! بدیهی ست کسی که به‌دنبال تلفن هوشمند است همزمان به‌دنبال دوربین دیجیتال نخواهد بود. پس این‌کار مخاطب را از هدف اصلی خود دور کند و CTR را کاهش دهد. در نتیجه نوشتن یک عنوان سئو شده خوب میتواند کلید موفقیت ما باشد. چرا باید از برچسب عنوان سئو شده استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم از مزایای استفاده از عنوان‌ها بگوییم نباید از کاربردهای استفاده آن در مرورگر وب، SERP (برگه نتایج موتور جستجو) و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر غافل شویم. در واقع اگر عنوانی وجود نداشته باشد گوگل نمی‌تواند موضوع صفحات شما را متوجه شود و در آخر آن را در اختیار کاربر قرار دهد. (اگر برای‌تان سوال پیش آمده که موتورهای جستجو چطور کار می‌ کنند نگران نباشید چون خوشبختانه قبلا در مقالات پلاس وب این موضوع را بررسی کرده‌ایم.) پس عنوان‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای صفحات وب سایت شما می‌باشند. برچسب عنوان در SERP:

اگر شما یک تایتل خوب انتخاب کنید درصد بسیار بالایی از نرخ کلیک را به خود اختصاص می‌دهید. به مثال زیر توجه کنید تا مفهوم این جمله را بهتر دریافت کنید:

برچسب عنوان در مرورگرهای وب:

عنوان مقاله می‌تواند موقعیت مکانی برگه‌های شما را مدیریت کند. برای مثال اگر شما چندین برگه باز در مرورگر خود دارید می‌توانید برای پیدا کردن برگه مورد‌نظر از میان صفحات باز شده نام عنوان خود را در بین tabها بیابید.

این مقاله رو از دست ندید :   چه کسب و کارهایی به مشاوره سئو حرفه‌ای در سال 2020 نیاز دارند؟

برچسب عنوان در شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی (به انگلیسی: social media) محبوبی مانند فیس‌بوک و توییتر از عنوان وب سایت برای به اشتراک‌گذاری پست‌های خود استفاده می‌کنند. پس بهتر است دقت بیشتری در انتخاب عنوان صفحات وب سایت خود داشته باشید.

  چطور یک عنوان سئو خوب بنویسیم؟ مراقب تعداد کاراکترها باشید!

تعداد کاراکترهای شما باید بین 50 تا 70 باشد، چراکه ممکن است گوگل آنها را برش داده و آن کلمات برش خورده که به‌صورت سه نقطه (…) نمایش داده می‌شود، همان کلمات هدف شما باشد. یکی از راه‌های پیدا کردن یک عنوان خوب، الهام گرفتن از سایت رقبایتان است. همچنین می‌توانید کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و عنوان‌های مناسب خود را بهینه‌تر کنید.

  کلمه کلیدی تکراری به کار نبرید.

یکی از نکات حائز‌ اهمیت در استفاده از عنوان‌ها این است که شما نباید از تایتل‌های تکراری استفاده کنید؛ چراکه گوگل ارزش زیادی برای آنها قائل نیست.

از cannibalization یا رقابت با خودتان بپرهیزید!

مفهوم این واژه به این معناست که سایتی برای یک کلمه کلیدی خود چندین صفحه را در گوگل منتشر می‌کند. این سایت بر این باور است که کار درستی را در پیش گرفته! اما در واقع او با خودش رقابت می‌کند و شانس بالا رفتن نرخ کلیک را از خود می‌گیرد.

در تگ عنوان پیشنهادات شگفت انگیزی ارائه کنید!

همان‌طور که می‌دانید افراد همیشه به دنبال تخفیف گرفتن هستند؛ پس اگر بتوانیم تخفیفات را در عنوان‌های خود جای دهیم کمک بسزایی در افزایش نرخ کلیک کرده‌ایم. برای مثال لپ تاپ ارزان یا تخفیف ویژه گوشی سامسونگ می‌توانند برای کاربر بسیار جذاب باشند.

مکان یا جامعه خاصی را هدف بگیرید.

از دیگر نکات مهم در تایتل‌نویسی توجه به یک مکان خاص و یا یک جامعه مشخص است. برای مثال کلمه کلیدی شما لوازم آرایشی‌ست پس باید بدانید خانم‌ها همان افراد خاصی هستند که باید بیشتر تمرکز خود را روی آنها قرار دهید. اگر هم بخواهیم مثالی برای انتخاب عنوان براساس مکان بزنیم، می‌توانیم به کلمه کلیدی موبایل قسطی در مشهد اشاره کنیم.

این مقاله رو از دست ندید :   بوت استرپ ۵ هیجان انگیز تر از همیشه با حذف وابستگی های جی کوئری

ارزش افزوده محصول خود را در عنوان ذکر کنید.

ارائه دادن یک ویژگی خاص در محصولات و به‌کار‌بردن آن در عنوان می‌تواند به افزایش نرخ کلیک وب سایت شما کمک بکند. برای مثال ارسال سریع درب منزل؛ کلیدواژه‌ایست که میتواند وجه تمایزی بین محصول وب سایت شما با سایر وب سایت‌ها ایجاد کند.

نتیجه‌گیری

حالا دیدید که برچسب عنوان چقدر میتواند تاثیرگذار و کاربردی باشد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، عنوان نقش مهمی در محتوا و دیده شدن آن دارد. همچنین دریافتید که با نوشتن یک عنوان خوب و جذاب میتوانیم به رتبه‌های بالا هم دست پیدا کنیم چراکه مخاطبان اولین بار عنوان شما را می‌بینند پس باید آنقدر جنجالی و جذاب باشد که دست مخاطب بی‌اختیار سمت کلیک روی لینک وب سایت شما کشیده شود. البته که نباید از موضوع اصلی محتوای خود غافل شوید و باید آن را توصیفی بیان کنید که کاربر بداند هدف نوشتن از این محتوا چه بوده و با خواندن آن به چه چیزی میرسد. پس اگر میخواهید یک عنوان عالی برای محتوای خود بنویسید همین الان دست به کار شوید و یک عنوان نامبر وان را برای محتوای خود بنویسید. نگران نباشید اگر مشکل یا سوالی برای شما ایجاد شد میتوانید از قسمت دیدگاه ها پرسش خود را با ما در میان بگذارید. مطمعن باشید خیلی سریع پاسخ شما را میدهیم:)
آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته

اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *